lördag 18 januari 2014

foundation or consesaler...

har nu placerat ner min rumpa i sängen och den kommer nog förbli där ett tag nu :) 
är ganska trött men tänker inte sova för jag vill känna att jag är ledig och då tycker jag att man ska vara uppe ganska sent och sen sova ganska länge. så det är vad jag ska göra idag, för det är lördag och imorgon då söndag och då ska man ju lägga sig tidigare så man orkar upp. eller är det bara jag? 

tvättade nyss mina sminkborstar. Gör alltid det på helgerna, känns lite äckligt om man skulle ha en gammal foundation i ansiktet och så. eller? gör ni rent era borstar? 
jag gjorde som ett litet "test" för mitt ansikte igår om jag ska ha foundation eller om consealer sitter bättre... och vad tror ni? 
jag tycker att consealer sitter bättre i mitt ansikte och det blir bättre färg, så kommer nu att bara köra med consealer i hela ansiktet. ni kanske tycker att det låter konstigt och jag vet att man ska ha consealer där man typ ska täcka saker och så, men jag känner att det blir bättre om jag använder det i hela ansiktet. för det är ju ändå jag som bestämmer vad jag gillar o inte :) 
och nu när vi ändå pratar om smink och så, så kan jag ta upp en fråga som jag fick av en, och den lyder såhär... "vad använder du för smink till skolan?"
det är såhär att jag använder alltid lika smink till skolan för att se "naturlig" ut, asså jag vill inte variera med sminket. och då använder jag: primer, foundation (consealer) ögonbrynspenna, ögonskugga (vit & svart), mascara och lite läppglans. 
ganska simpel sminkning då :) så där fick du din fråga besvarad :) tack för att du fråga också :)
hur sminkar ni er till skolan?
tycker ni det är viktig?
varför isåfall :) 

ni får gärna skriva vad ni använder för smink o sånt, är roligt att veta det :) 

och ni kanske undrar varför det inte är några kommentarer o sånt på min blogg o hur jag kan få frågor... men det är så att om det är någon som skrivit en kommentar så måste jag godkänna den kommentaren först... för jag vill inte ha någon som sitter och trackar mig så, så tycker det är bättre om dom skicka mail isåfall. man vill ju inte ha massa skit som alla kan läsa o sånt. 
men hur jag då får frågor/kommentarer det är via mail & kik. 
så nu vet ni det :) kan vara bra att veta.

ja nu fick ni veta lite saker om aa... haha allt möjligt ;) 
men vi hörs o syns som man brukar säga :) kramis

(bilden är från google)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!